Sağlıklı Bilgiler

Maksimum hareket ağrısız yaşam.

Maltepe Fizik Tedavi Merkezinde de Selülit Tedavisinde Mezoterapi Uygulanmaktadır.

Mezoterapi Nedir? Mezoterapi; ağrı veya hastalıkları, vücutta bulundukları yere lokal olarak uygulanan mikro enjeksiyonlar yoluyla kontrol Altına alan ya da tedavi eden bir tıbbi uygulamadır. Latince "meso=orta" ve "terapi=tedavi" kelimelerinden meydana gelmiş olup "orta deri tedavisi" anlamındadır.

Ağız yoluyla ya da kas veya damar içine yapılan enjeksiyonlar yoluyla alınan ilaçların aldığınız miktarlarının tümü ilgili hedef organa kadar ulaşamamaktadır. Çünkü ilaçların emilimi sırasında bir kısmi emilmeden parçalanarak atılır. Bu yüzden alınan ilacın etkisi sinirli kalmaktadır. Ayrıca sistemik yolla alınan ilaçlar kan yoluyla tüm vücuda yayılabildiği için hastalıkla ilgisi olmayan ancak o ilaçtan etkilenebilen diğer organ ya da dokularımızı da etkileyecektir ve istenmeyen yan etkiler oluşabilecektir.

Mezoterapi ise sadece sorunlu bölgeye küçük miktarlarda yapılan mikro enjeksiyonlarla, hiç bir istenmeyen yan etkiye neden olmaksızın problemi çözecektir. Mezoterapi, çok ince ve kısa iğne uçları ( 4 - 6mmlik 29 - 30g iğneler ) kullanılmak suretiyle uygulanan bir yöntemdir. Hissedilen ağrı iğnelerin boyutlarıyla paralel olarak oldukça azdır. Bununla birlikte uygulama sahası dezenfekte edildikten sonra lokal Anestezik spreyler aracılığı ile uyuşturularak tüm hissin kaybolması da sağlanabilir. Mezoterapide ilaçların buradan emilimi çok az olduğu için sistemik dolaşıma ilaç geçisi de yok denecek kadar azdır. yapılan enjeksiyon sayısı; hastaya, hastalığa ve enjeksiyonun yapılacağı bölgenin anatomisine bağlı olarak değişiklik göstermektedir.

Bölgesel zayıflama ve selülit tedavisinde kullanılan mezoterapi teknik olarak, dolaşım düzenleyici, yağ eritici ve yağ taşıyıcı ilaçlarla belirli vitaminlerin bir karışım halinde cilt altına, mezoderme çok ince iğnelerle verilmesidir.

Sellülitli alanda kan akımının ve lenfatik dolaşımın düzenlenmesiyle, yağ depozitleri çözülür, yağ hücreleri yağlarını yakmaya başlar ve sertleşmiş bağ dokusu düzelir.

Hangi Hastalıkların Tedavisinde Mezaterapı Kullanılır

Mezoterapi sıklıkla artirit gibi tüm eklem hastalıklarında, boyun ve bel fıtığı ağrıları, syatalji ve brakialji, migren ve adet ağrıları, spor travmaları, Varis, lenfödem ve flebit gibi bazı damar hastalıkları, ayrıca estetik amaçlı olarak sellülit basta olmak üzere, vasküler lekeler, çeşitli cilt problemleri, cilt yaslanmasını ve saç dökülmesini engellemek amacıyla yaygın olarak basarili bir şekilde kullanılmaktadır.